اخبار

گفت و گوی بسپار با عبدالحمید فتاحیان تهران، مدیر عامل شرکت بهین آور: بازار قریب به 30 میلیونی کودک و نوجوان پیش روی صنعت اسباب بازی است

بسپار / ایران پلیمر گروه تولیدی صنعتی بهین‌آور با بهره‌گیری از ماشین آلات به روز خط تولید ورق‌های فوم EVA ,PE و نیز با بررسی و شناسایی بازار صادرات، توانسته بخشی از تولیدات خود را در عرصه جهانی معرفی کند. گفت و گوی گروه رسانه ای بسپار با عبدالحمید فتاحیان، مدیرعامل این شرکت را در مجموعه گفت و گوهای این شماره که به کودک، صنعت بازی و اسباب بازی اختصاص دارد، می خوانید:

فتاحیان تهران: گروه تولیدی صنعتی بهین‌آور با نام تجاری بافوم در سال ۱۳۷۵ با هدف تأمین نیازهای بازار فوم در ایران تأسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید انواع ورق فوم پلی اتیلن و EVA آغاز کرد. تشکیل تیم مدیریتی کارآمد با همراهی مهندسین مجرب موجب شد که این شرکت در چرخه صنعت و نوآوری در تولید محصولات فومی حضوری موفق داشته باشد.
این مجموعه با بهره‌گیری از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین ماشین آلات خط تولید ورق‌های فوم EVA ,PE و نیز با بررسی و شناسایی بازار صادرات، توانست بخشی از تولیدات خود را در عرصه جهانی معرفی و نتیجه آن نیز کسب افتخار نخستین شرکت ایرانی در صنعت تولید فوم است که محصولات اسفنجی پلی اتیلن و EVA را صادر کند.
شرکت بهین‌آور همگام با توسعه صنعت فوم در جهان، اولین شرکتی است که برای دستیابی به استانداردهای جهانی در تولید محصولات فوم در کشور با تلاش بی وقفه، درصدد بوده است شعار دیرینه خود را، که از بدو تأسیس به آن عمل کرده، بیشتر به ظهور برساند و در بازارهای داخلی و بین المللی آن را سرلوحه کار خود قرار دهد.
هم اکنون در مجتمع تولیدی بهین آور محصولاتی از قبیل: انواع کفپوش تاتامی، ورق فوم، رول فوم، محصولات ورزشی، قطعات فوم صنعتی، اسباب بازی فوم و کمک آمورشی با کیفیتی بالا هم برای مصرف داخل کشور و هم برای بخش صادرات تولید می‌شود.

بسپار- همانطور که اشاره کردید، شرکت شما در حوزه صنعت اسباب بازی و کف پوش های زمین بازی فعال است. دلیل و انگیزه شما از ورود به این صنعت چه بود؟
فتاحیان تهران: جمعیت قریب 30 میلیون نفری کودک و نوجوان در کشور ما ایجاب می کند تا محصولاتی در این حوزه در سطح کشور تولید شود. شرکت بهین آور نیز با علم به این موضوع و آینده بی نظیر صنایع مرتبط با کودکان به این حوزه وارد شود تا بتواند در آینده جایگاهی در خور در این صنعت داشته باشد. از طرفی واقعا حیف است کالاهایی که می تواند در داخل کشور تولید و فرآوری شود از خارج از کشور وارد شود.

بسپار- صنعت اسباب بازی ایران دارای چند واحد فعال است؟ و ارزش تجارت آن چه قدر است؟ در بخش قطعات بازی اسفنجی چه طور؟
فتاحیان تهران: آمار دقیقی در این حوزه در دست نیست زیرا بسیاری از تولید کنندگان این حوزه از غالب مشاغل خانگی و تولیدات مرتبط گرفته تا صنایع بزرگ فعال در این حوزه در دسته های مختلف و با نامهای مختلفی دسته بندی شده اند که اگر تعداد تولید کنندگانی که مجوز ندارند را نیز به این تعداد اضافه کنیم عملا نمی توان به جمع بندی درستی رسید اما با توجه به تسهیم جمعیتی و ارتباط آن با تولید ناخالص داخلی می تواند آماری حدود 2 تا 4% این رقم را برای این صنعت رقم بزند.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره ۲۱۹ ماهنامه بسپار که در نیمه دی ماه ۹۹ منتشر شده است می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو و طاقچه قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا