آینده صنعت نمایشگاهی در دنیا: صعود یا افول؟!

در این مقاله، روندهای آتی موثر بر صنعت نمایشگاهها و رویدادها شناسایی و بررسی شده است. خواندن این گزارش خواننده را قادر میسازد تا چالشهای پیش روی این صنعت را بشناسد و برای دستیابی به موفقیت آمادگی بیشتری داشته باشد. اصطلاح نمایشگاه که در این مقاله استفاده شده به عنوان صنعتی اشاره شده که شامل نمایشگاهها و رویدادهای تجاری میباشد.
1. رشد صنعت نمایشگاهی و چشمانداز اقتصادی
چشمانداز جهانی
در میان کشورها، نرخ رشد چین به طور قابل توجهی کاهش یافته است و رشد ژاپن هنوز بسیار کند و بلند مدت است. اتحادیه اروپا (EU) همچنان با رشد اقتصادی کم و نرخ بیکاری زیاد مبارزه میکند. تصمیم انگلستان برای ترک اتحادیه اروپا، ضعف اقتصادی مداوم در یونان و چندین کشور دیگر و جابجایی انبوه پناهندگان از خاورمیانه به اروپا، اوضاع سیاسی و اقتصادی اروپا را بلاتکیف کرده است.
با توجه به نرخ بهره منفی اتحادیه اروپا در ذخایر سپردههای بانکی که به عنوان یک محرک بالقوه رشد است، به نظر میرسد که به نتایج پیش بینی شده دست نیابند. با این حال، به نظر میرسد اقدامات محرک، تاثیر منفی بر سرمایهگذاری تجاری و اشتغال و همچنین تورم منتج با پیامدهای منفی بانکی و مالی دارد.
به علت کاهش رشد چین و تغییر الگوهای مصرف بینالمللی، قیمت کالاها (به ویژه نفت) به شدت کاهش یافته است. کاهش قیمت کالاها در مواد معدنی پایه و نفت، این بخشها را به شدت در سطح بینالمللی ناامید کرده است. تخمین زده میشود که سالها طول بکشد تا این بخشها به سطوح سالهای 2013 تا 2016 خود بازیابند. همچنین اکتشاف و توسعه میدان نفتی آمریکا از طریق فناوریهای حفاری Fracking به علت مشکلات عرضه بیش از حد نفت در سطح بینالملل و مشکلات زیست محیطی کاهش یافته است.
(ادامه دارد…)