اختصاصی بسپار/ طراحی پشتی صندلی کامپوزیت تویوتا توندرا برنده جایزه شد

گروه ترجمه و تولید محتوا دربسپار/ایران پلیمر تامین کننده مواد BASF، شرکت طراحی و مهندسی Flex-N-Gate، تویوتا و L&L جایزه معتبر Altair Enlighten را برای دستاوردهایی که در کاهش وزن خودرو با طراحی ترکیبی پشتی صندلی در تویوتا توندرا 2022 داشتند، دریافت کردند. این دومین بار در سه سال گذشته است که محصولات BASF، L&L و تویوتا در رده سبک سازی انتخاب میشوند.
Vik Bhatia، مدیر گروه شاسی طراحی مهندسی در تویوتا، گفت: فناوری کامپوزیت Pultrusion به ما این امکان را داد تا ساختار صندلیای را طراحی کنیم که 20 درصد سبک تر از مدل قبلی بود و اهداف هزینه ما را برآورده میکرد. BASF، L&L، و Flex-N-Gate شرکای خوبی بودند که به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کردند.
ساختار صندلی اولین کاربرد داخلی برای فناوری سیستم های کامپوزیت پیوسته (CCS) L&L است که از سیستم پالتروژن پلی یورتان BASF Elastocoat 74850 استفاده می کند. CCS یک حامل کامپوزیت تقویت شده با الیاف با درزگیرها و چسبهای بسیار مهندسی شده در یک پروفایل دو بعدی است.
هنک ریچاردسون، مدیر مهندسی محصول گفت: با این مشارکت، ما توانستیم یک مجموعه تمام فولادی را که شامل 60 قطعه مهر و موم شده و جوش داده شده بود حذف کنیم و در چهار قسمت کامپوزیت ادغام کنیم که هزینههای مونتاژ و ضایعات مربوط به ساختار صندلی فلزی را کاهش میدهد.
Kipp Grumm، مدیر فناوری کامپوزیتهای ترموپلاستیک و مواد عملکردی BASF گفت: ما همچنان نشان میدهیم که چگونه Pultrusion میتواند راه حلهایی سبک وزن، مقرون به صرفه و با عملکرد یکپارچه ارائه دهد. طراحی منحصر به فرد پرتوهای پالترود شده تزریقی در ساختار صندلی همچنین تمام الزامات مربوط به تست تصادف را پشت سر گذاشته و راه را برای پذیرش بیشتر کامپوزیتها در کاربردهای خودرویی باز می کند.