فناوری لانه زنبوری تا 20 درصد وزن سقف خودروها را کاهش می دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت هیوندایی از پنل ساندویچی متشکل از ساختار لانه زنبوری PP و کامپوزیت GMT برای ساخت بدنه ی خودرو استفاده میکند. این فناوری توسط EconCore ثبت اختراع شده است. ساختار ترموپلاستیک لانه زنبوری همزمان با لایه ی سطحی پنل ساندویچی طی فرایندی کاملا اتوماتیک ایجاد می شود.
جوزِ کارلوس ریسیاردی ، مدیر عامل شرکت DPA Moldados است. این شرکت تولید کننده تایر خودرو بوده و در زمینه ی تولید بدنه ی سبک وزن با Econcore همکاری می کند. جوزِ بیان می کند: “شرکت های متفاوتی برای ارائه ی راهکاری برای کاهش وزن خودرو به کار گرفته شدند. ما به دنبال راهکاری برای این موضوع بودیم و در نهایت با همکاری شرکت EconCore و شرکت آلمانی همکارش به نام ThermHex Waben به این راهکار دست پیدا کردیم.”
بر اساس این راه حل، بدنه ی بسیاری از اتوموبیل ها از پنل ساندویچی متشکل از کامپوزیت لانه زنبوری پلی یورتان/الیاف شیشه ساخته شده است.
برای ایجاد ساختار لانه زنبوری، جنس موادی که در ساختار لانه زنبور و در پوسته ی پنل ساندویچی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار اهمیت دارد. به خصوص در فناوری Econcore’s که لایه ی میانی با ساختار لانه زنبوری به طور همزمان با لایه ی پوسته اعمال می شود.
توماس زارنکی مدیر ارشد عملیاتی شرکت EconCore بیان می کند: “ساختار لانه زنبوری و همچنین لایه های خارجی پنل ساندویچی از مواد قابل بازیافت و پلیمرهای ترموپلاست تهیه شده اند. در پایان عمر مفید خودرو، ای قطعات قابل بازیافت هستند.”