اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با امیر علیزادمنیر، دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند: تنها رویداد صنعت مستربچ و کامپاند در منطقه و بزرگترین در صنایع تکمیلی کشور از فردا آغاز به کار می کند

بسپار/ ایران پلیمر هشتمین ﮐﻨﻔﺮاﻧــﺲ و ﻧﻤﺎﯾﺸــﮕﺎه ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠــﻰ ﻣﺴــﺘﺮﺑﭻ و ﮐﺎﻣﭙﺎﻧﺪﻫــﺎى ﭘﻠﯿﻤــﺮى ﺑﺎ ﻫــﺪف اراﺋــﻪ آﺧﺮﯾﻦ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎى ﻋﻠﻤــﻰ و ﻋﻤﻠﻰ ﻣﺮﺗﺒــﻂ ﺑــﺎ ﻣﺤﻮرﻫــﺎى ﮐﻨﻔﺮاﻧــﺲ ﺑــﺎ ﺣﻀــﻮر ﻣﺤﻘﻘــﺎن، داﻧﺸــﮕﺎﻫﯿﺎن، ﺻﻨﻌﺘﮕــﺮان و ذى ﻧﻔﻌﺎن اﯾــﻦ ﺻﻨﻌﺖ فردا و پس فردا اول و دوم اسفندماه در مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

این گفت و گوی اختصاصی از سوی گروه ایران پلیمر با امیر علیزادمنیر، دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران در شب برگزاری انجام شده که در ادامه می خوانید:

 

ایران پلیمر – کنفرانس مستربچ و کامپاند چه اهدافی را دنبال می کند و در آستانه هشتمین دوره ارزیابی شما از میزان تحقق این اهداف چیست؟

علیزادمنیر: این رویداد گردهمایی بزرگ فعالان و اعضای انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران به شمار می رود که چالش های فنی، تجاری و علمی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و برای رفع موانع موجود به گفت و گو می نشینند. این کنفرانس به عنوان تنها رویداد در صنعت مستربچ و کامپاند در منطقه، تلاش دارد تمامی افراد و شرکت های حاضر در زنجیره ارزش این صنعت را گرد هم آورد و فضای تجاری مناسب برای توسعه صادرات، واردات و تولید را فراهم سازد.
با وجود همه موانع اقتصادی که در شرایط سال های اخیر کشور با آن ها مواجه هستیم، این کنفرانس با استقبال بسیار خوب فعالان این حوزه توانسته جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین رویداد در صنایع تکمیلی پتروشیمی تثبیت نماید. هم چنان برای بهبود شرایط کنفرانس به ویژه در بعد بین المللی، فعالیت های بسیاری باید صورت گیرد. به طور کلی این کنفرانس در مسیر صحیحی قرار دارد و به همت همه اعضای انجمن، هر سال شاهد برگزاری کنفرانس مطلوب تر و باشکوه تر هستیم.


ایران پلیمر- برگزاری هشتمین دوره کنفرانس و نمایشگاه بین المللی مستربچ و کامپاند از چه تاریخی آغاز شد؟ و چه فرآیندی را طی کرد؟

علیزادمنیر: از چند ماه پیش با تعیین دبیر کنفرانس، دبیر کمیته علمی، کمیته علمی، تیم اجرایی، همکاران رسانه ای همراه با هیات مدیره و دبیرخانه انجمن، کار برای برگزاری هشتمین دوره کنفرانس آغاز شد و با برنامه ریزی دقیق و همت همه ارکان برگزاری کنفرانس، تدارک مناسبی برای این دوره دیده شد. بخش علمی کنفرانس امسال، با استقبال همه علاقمندان به صنعت مستربچ و کامپاند، به لحاظ کمی و کیفی رشد بسیار مطلوبی را تجربه کرده است. چنانچه کمیته علمی و کمیته اجرایی کنفرانس را برآن داشت که یک سالن به سالن های تحت پوشش کنفرانس افزوده شود. دریافت حدود 100 مقاله علمی و کاربردی برای این رویداد دو روزه به عنوان برگی زرین در تاریخ برگزاری کنفرانس به یادگار خواهد ماند.
تا امروز بیش از 400 نفر از طریق سایت انجمن و سایت کنفرانس برای حضور ثبت نام کرده اند که نوید روزهایی پویا و مملو از اتفاقات ماندگار در پژوهشگاه صنعت نفت ایران را خواهد داشت. انشالله میزبان تمامی 200 عضو انجمن در این دو روز برگزاری کنفرانس خواهیم بود و انتظار داریم در هر روز میزبان بیش از 500 نفر از فعالان زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کشور باشیم.
استقبال واحدهای پتروشیمی از کنفرانس در این دوره بسیار خوب بوده و بیش از 25 واحد پتروشیمی برای حضور در رویداد ثبت نام کرده اند.

ایران پلیمر – ویژگی های این دوره را چه می دانید؟ چه افراد شاخصی در این دوره حضور دارند؟
علیزادمنیر: از ویژگی های بارز این دوره از کنفرانس می توان به ارائه مقالات در 3 سالن به صورت همزمان اشاره کرد و مطمین هستیم که با حساسیت کمیته علمی کنفرانس در انتخاب مقالات، شاهد ارائه مقالاتی فوق العاده در هشتمین کنفرانس مستربچ و کامپاندهای پلیمری خواهیم بود. حضور معاونین وزارت نفت و صمت، معاون دفتر صادرات گمرک، مدیر توسعه صنایع تکمیلی NPC، مدیر طرح های پتروشیمی و روسای تشکل های موثر در زنجیره ارزش پتروشیمی کشور را می توان از ویژگی های برجسته هشتمین دوره برشمرد.

– امسال همزمان با برگزاری کنفرانس، دهمین سال تاسیس انجمن هم جشن گرفته می شود. چه فعالیت هایی در این دهه در راستای احقاق حقوق اعضا انجام شده است؟

علیزادمنیر: بله، همزمان با برگزاری هشتمین کنفرانس، جشن دهمین سال تاسیس انجمن نیز برگزار خواهد شد و در مراسم شب اول کنفرانس با حضور هیات مدیره ادوار انجمن، کیک ده سالگی انجمن بریده خواهد شد.

اهم اهداف و فعالیت های دهساله این انجمن را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
– تعریف پروژه های توسعه ای با همکاری متقابل صنعت و مراکز علمی / پژوهشی.
– تامین نیازهای شرکت های تولیدکننده مستربچ و کامپاند و تسهیل شرایط خرید از واحدهای پتروشیمی جهت توانمندسازی اعضای انجمن.
– حمایت تعرفه ای از صنعت روبه رشد مستربچ و کامپاند کشور و ممانعت از ورود کالاهایی که قابلیت تولید آنها توسط اعضای انجمن در داخل کشور وجود دارد.
– ارتقای کیفیت محصولات تولیدی از طریق دیده بانی و استاندارد سازی دقیق سازمان ملی استاندارد ایران
– بهره گیری از ماشین آلات و افزودنی های مناسب جهت بهبود کیفیت محصولات تولیدی توسط اعضای انجمن
– نمایش توان صنعت مستربچ و کامپاند به صنایع دیگر مانند صنایع خودرو، نساجی، کشاورزی، ساختمان،بسته بندی، برق و انرژی
– گردآوری داده های آماری میزان تولید و مصرف در صنایع مختلف برای شناسایی فرصت های موجود برای صنعت مستربچ و کامپاند ارزیابی بازارهای بین المللی و داخلی
– بهره مندی از حمایت های دولتی جهت تسهیل صادرات محصولات میانی و نهایی به جای مواد اولیه خام پلیمری با ایجاد اشتغال پایدار و ارزش افزوده به مراتب بالاتر برای کشور
– توسعه صادرات از طریق حضور مداوم پاویون انجمن در نمایشگاه های منطقه ای
– آموزش منابع انسانی شرکت های عضو از طریق برگزاری دوره های آموزشی
– و بسیاری موارد دیگر

 

از تمامی اعضای انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران، واحدهای پتروشیمی، تشکل ها و شرکت های فعال صنایع تکمیلی پتروشیمی، سازمان ها و نهادهای بالادستی و کارشناسان، متخصصان، اساتید، دانشجویان و علاقمندان صنعت مستربچ و کامپاند دعوت می شود با حضور در هشتمین دوره کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری از برنامه های متنوع این رویداد بهره مند شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا