اخبار

آب کم است!/ ایجاد آبگیرهای مصنوعی با پلیمرها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، برکه‌های مصنوعی به دلیل ایجاد اتمسفر خوشایند از ویژگی‌های مهم منطقه‌های مسکونی و املاک تجاری شناخته می‌شود. این برکه‌ها با استفاده از مواد گوناگون در ابعاد و شکل‌های مختلفی ساخته می شود تا بتواند محیط زیستی طبیعی در حضور گلها و ماهی‌های مختلف ایجاد کند. 

یکی از مهم ترین عناصر مورد استفاده قرار گرفته در ایجاد این برکه‌ها آسترهای مصرفی در لایه‌ی زیرین آن‌ها می‌باشد چراکه به عنوان سدی بین آب و سطح زمین واقع می‌شود. آسترهای برکه‌ها موادی ضد آب و غیر قابل نفوذ بوده که برای نگهداری آب چه در کاربردهای طبیعی و چه در کاربردهای مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آستر‌ها معمولا در رول‌های بزرگ از مواد مختلفی نظیر پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید و لاستیک تهیه می‌شوند. یکی از پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه استفاده از یک لایه‌ی جانبی زیر برکه‌ی حفر شده می‌باشد. این لایه‌ی جانبی به عنوان سدی بین سطح و آستر قرار گرفته و از برخورد احتمالی اجسام تیز با آستر جلوگیری می‌نماید. این مساله بهره‌وری موثر آسترها را افزایش می‌دهد.

طبق گزارش منتشر شده از Transparency Market Research بازار آسترهای برکه‌های مصنوعی رشد چشمگیری را طی سال‌های آینده شاهد خواهد بود. یکی از دلایل اصلی این مساله ضرورت حفظ منابع آبی می‌باشد. یکی دیگر از دلایل رشد این بازار قیمت نسبتا ارزان آن و آسانی اعمال می‌باشد. بازار این محصول به خصوص در کشورهای برزیل، چین و هند نسبت به سایر کشورها رشد بیشتری خواهد داشت.

از بین مواد خام استفاده شده پلی اتیلن غالب بازار این محصول را در دست خواهد داشت. این ماده در سال 2016 نیز بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده است. دلایل رشد استفاده از این ماده خواص منحصر به فرد نظیر ماندگاری و مقاومت در برابر سوراخ شدگی عنوان شده است. پس از پلی اتیلن موادی نظیر EPDM و PVC در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند چراکه قیمت ارزان تری داشته و در بازار نیز فراوان تر هستند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا