اخبار

آمادگی برای ایجاد مرکز تحقیقات رنگ و ترافیک در کشور

خبرنگار بسپار می نویسد، چهارمین همایش ملی رنگ های ترافیکی، ایمنی و خط کشی راه ها و معابر صبح 21 اردیبهشت سال جاری با شعار “بهبود خط کشی، انظباط اجتماعی و ارتقا ایمنی” با حضور پژوهشگران، صنعتگران و مسوولان این حوزه در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران آغاز به کار کرد. برگزاری نمایشگاه دستاوردهای این حوزه از برنامه های جانبی این همایش بود.


دکتر مهدی نکومنش ریاست پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران نخستین سخنران افتتاحیه بود. وی با بیان اینکه ایران جز ده کشور پرتلفات در زمینه سوانح رانندگی است، نقص فنی، عدم رعایت ایمنی در ساخت برخی خودروها، مشکلات فیزیکی جاده ها و ناکارایی و یا عدم وجود علایم مناسب در بعضی معابر را از دلایل بروز این سوانح عنوان کرد و گفت: برای بهبود معابر ارتباطی و حل معضل ترافیک و ایمنی سه نوع راه حل بلند، میان و کوتاه مدت وجود دارد. احداث معابر جدید متناسب با میزان تولید خودرو از جمله راه حل های بلند مدت، آموزش قوانین در فرهنگ عمومی جامعه میان مدت و بهبود وضعیت علاین افقی در راه ها از راه حل های کوتاه مدت است. خط کشی ها بدون منحرف کردن توجه و دید راننده باید بتوانند هشدار لازم را در کوتاه ترین زمان ممکن به راننده بدهند و وجود علایم افقی به افزایش ایمنی کمک خواهد کرد.

[EasyDNNGallery|1891|Width|400|Height|400|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]

وی با اشاره بهوجود تفاهم نامه همکاری میان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و پژوهشگاه پلیمر گفت: این اتفاق در سال های گذشته نتایجی را در بر داشته شده است: انجام بیش از 500 مورد نظارت بر خط کشی های ترافیکی در شهر تهران، انجام آزمون های کنترل کمی و کیفی بر روی بیش از 1000 مورد رنگ و مواد مصرفی در خط کشی ها، رتبه بندی و نظام مند بودن شرکت های تولیدکننده رنگ های ترافیکی و پیمانکاران خط کشی، انجام پروژه های تحقیقاتی میدانی در راستای رفع مشکلات خط کشی ها و بهبود وضعیت آن ها مانند بهبود مقاومت در برابر سیاه شدگی و سرخوردگی خط کشی های عرضی عابر پیاده، برگزاری چندین دوره آموزشی برای مسوولان ارشد سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران تهیه و تدوین نظام فنی  خط کشی های ترافیکی و چهار نظام فنی در زمینه قطعات ترافیکی پلیمری.

در پایان نکومنش افزود: پژوهشگاه پلیمر  آمادگی خود را به عنوان یک مرکز علمی پژوهشی در راستای ارتقای وضعیت خط کشی های ترافیکی در سطح راه های کشور همکاری گسترده ای را با سازمان حمل و نقل جاده ای ( همانگونه که بین سال های 84 تا 89 داشتیم) و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرهای مختلف کشور در انجام پروژه های تحقیقاتی میدانی، نظارت بر فرایند تولید و اجرای رنگ های ترافیکی، مشاوره و راهنمایی تهیه و تولید انواع رنگ های ترافیکی اعلام می کند. همچنین پژوهشگاه ضمن در اختیار داشتن امکانات سخت افزاری آمادگی لازم را با کمک سایر مراکز علمی کشور و متولیان مقوله  خط کشی های ترافیکی مثل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان حمل و نقل و ترافیک و شهرداری و شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته در برپایی یک مرکز تحقیقات رنگ و ترافیک در  کشور اعلام می کند.

دکتر مجتبی میرعابدینی دبیر همایش، مهندس شهرام آدم نژاد معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی معاونت و ریاست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و دکتر سعید باستانی عضو مجلس شورا و معاون موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش از دیگر سخنران این مراسم بودند. گزارش کامل این همایش را در نخستین شماره پوشرنگ خواهید خواند.


[EasyDNNGallery|1892|Width|400|Height|400|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]

[EasyDNNGallery|1893|Width|400|Height|400|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]

[EasyDNNGallery|1894|Width|400|Height|400|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا