اخبار

اعطای جایزه ادیسون به محصول نانوروان‌ساز

بسپار می نویسد، شرکت نانومک اینداستریز که تولید کننده نانوروان‌ساز است، موفق به دریافت جایزه ادیسون برای نانومحصول خود شد. این جایزه به محصولاتی که خلاقیت بالایی دارند اعطا می‌شود.

نانومک اینداستریز (NanoMech Industries) یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانوروان‌ساز در امریکا است که فناری پتنت شده‌ای موسوم به nGlide® Superfloo را تولید کرده است. این نانوروان‌ساز در دمای بالا نیز فعالیت داشته و می‌تواند کارایی و عملکرد قطعات را افزایش دهد.
این شرکت موفق به دریافت جایزه ادیسون سال 2017 شد. این جایزه به محصول یا فناوری با خلاقیت بالا اعطا می‌شود. این اولین باری نیست که نانومک جایزه ادیسون را دریافت می‌کند به طوری که پیش از این دو مرتبه نیز این جایزه را دریافت کرده است.
nGlide® Superflo از فرمولاسیون ویژه‌ای برخوردار است که موجب محافظت از تجهیزات می‌شود. در این فرمولاسیون از نانومهندسی استفاده شده و محصولی کاملا زیست‌سازگار ارائه شده‌است که مبتنی بر آب بوده و به سادگی آن را می‌توان روی سطح اعمال کرد.
استفاده از این نانوروان‌ساز موجب رقابت‌پذیرتر شدن شرکت‌ها و افزایش ارزش افزوده محصولات می‌شود. این فناوری به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا فرآیند شکل‌دهی سوپرپلاستیک دما بالا (SPF) را در صنعت خودروسازی به‌گونه‌ای پیاده‌سازی کنند که مزایایی نظیر مصرف انرژی کم به دست آید.
از مزایای این نانومحصول می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• افزایش 30 درصدی بهره‌وری با کاهش مصرف و هدر رفت مواد؛
• کمترین آسیب سطحی روی قالب‌ها و ایجاد چسبندگی عالی و اصطکاک بسیار کم؛
• افزایش بهره‌وری در عملیات‌های ثانویه با کاهش نیاز به تمیز کاری و پرداخت فلزات؛
• کاهش خوردگی و افزایش طول عمر قطعات.
جیمز فیلیپس از مدیران شرکت نانومک می‌گوید: « صنعت خودروسازی، هواپیماسازی و موتورسیکلت به دنبال بهبود کارایی مصرف سوخت هستند. بخش‌های مختلف بدنه این محصولات با استفاده از فرآیند SPF تحت فشار و دمای بالا انجام می‌شود. بنابراین، نیاز به افزایش و بهبود این فرآیند در این صنایع احساس می‌شود که این فناوری جدید ما می‌تواند به بهبود این فرآیند کمک شایانی کند.»
جایزه ادیسون از سال 1987 توسط انجمن بازاریابی آمریکا تدارک دیده شد که به محصولاتی با خلاقیت بالا به شرکت‌های پیشرو اعطا می‌شود.
نانومک روی فناوری نانوساخت پتنت شده‌ای فعایت دارد که از آن برای تامین نیاز صنعت استفاده می‌کند.

منبع: ستاد فناوری نانو

[EasyDNNnewsLink|119]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا