اخبار

نشست خبری تهران پلاست در غیاب اغلب رسانه های تخصصی برگزار شد/ مدیر شهر آفتاب: از همراهی توفنده ی تشکل ها به وجد آمدیم

خبرنگار بسپار می نویسد، نشست خبری نمایشگاه تهران پلاست صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه در  سایت نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد.

ابتدا دکتر سیدی مدیر مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب و دکتر خاکسار مجری نمایشگاه تهران پلاست نکاتی را شرح و سپس به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.


[EasyDNNGallery|16411|Width|400|Height|400|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]

تقویت بخش  خصوصی پایه تهران پلاست است

دکتر سیدی با بیان اینکه یکی از خلاهای عرصه نمایشگاهی خلاهای خبری است، گفت: چنین نشستهایی در این زمینه راهگشا خواهد بود و در آینده دپارتمان خبری نمایشگاه ممکن است به عنوان خروجی این جلسات بنیان گذاشته شود. (این در حالی است که نمایشگاه تهران پلاست به شهادت اغلب دست درکاران این صنعت از نبود سازوکار مناسب و حداقلی اطلاع رسانی از جمله سایت بسیار غیر حرفه ای رنج می برده است و این خلا صرفا با حمایت تشکل ها تا حدودی مرتفع شده است – بسپار).

بنا به گفته سیدی نزدیک به ۱۵۰ شرکت داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی از جمله کشورهای آلمان، ترکیه و چین در فضایی معادل ۱۶ هزار مترمربع در نمایشگاه تهران پلاست مشارکت دارند. همه برندهای تولیدکننده ماشین آلات این صنعت در نمایشگاه حاضر هستند و برای اولین بار از برخی ماشین آلات رونمایی خواهد شد.

وی فلسفه وجودی نمایشگاه تهران پلاست با وجود برگزاری سایر نمایشگاه های تخصصی و تفاوت ماهوی آن با این نمایشگاه ها را چنین عنوان کرد: پایه نمایشگاه تهران پلاست بخش خصوصی است. زیرا از تشکل های تخصصی این عرصه فعالیت جدی دیدیم و از حرکت توفنده بخش خصوصی و تشکل ها به وجد آمدیم و امکانات را در اختیار آن ها قرار دادیم تا خود را نمایش دهند. سیدی افزود: از منظر دیگر نمایشگاه مرکز ثقل همکاری و هماهنگ کننده تشکل های این بخش است و خروجی این موضوع هم افزایی و ارزش افزوده است.
(البته پتانسیل تشکل های حوزه صنعت پلیمر قطعا بیش از آن چیزی است که در این نمایشگاه دیده می شود. این نمایشگاه حاصل همراهی پررنگ دو انجمن ماشین سازان و تولیدکنندگان مستربچ به طور اخص است.- بسپار)

مدیر مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب با اشاره به اهمیت تخصصصی شدن نمایشگاه ها تصریح کرد: اگر مراقب نباشیم نمایشگاه های تخصصی سمت و سوی عمومی خواهند یافت. بنابراین به بازدیدکننده تخصصی اهمیت داده شده و در تهران پلاست به نوآوری های موجود در این عرصه پرداخته شده است.

همچنین سیدی  در خصوص بین المللی کردن واقعی رویدادها گفت: پایه نمایشگاه قرار داده شده و در آینده می توان بین المللی شدن آن را دید. این صنعت عرصه صادرات است و بنابراین در سالهای آینده این بحث را جدی تر دنبال می کنیم.

 

[EasyDNNGallery|16412|Width|400|Height|400|position||resizecrop|False|lightbox|False|title|False|description|False|redirection|False|LinkText||]

رویکرد سال آینده نمایشگاه: ماشین آلات و مواد اولیه

دکتر علی خاکسار مجری نمایشگاه تهران پلاست  با اشاره به مشارکت و همکاری جدی تشکل ها در برگزاری تهران پلاست گفت: در جذب بازدیدکننده نیز بر مخاطبان تخصصی تمرکز داشتیم و به صورت ویژه از شهرک های صنعتی، انجمن ها و تشکل های صنعتی برای بازدید دعوت داشته ایم. همچنین کاروان بازدیدکننده از شهرهای اصفهان، مشهد و تبریز به نمایشگاه خواهد آمد.

وی نزدیکی شهرک های صنعتی همچون شهرک صنعتی شمس آباد به شهرآفتاب را مزیت برگزاری نمایشگاه های تخصصی در این سایت دانست و رویکرد سال آینده نمایشگاه را تخصصی کردن آن به دو موضوع ماشین آلات و مواد اولیه عنوان کرد و افزود: محصول نهایی را می توان در سایر نمایشگاه ها عرضه کرد.

توجه ویژه به بخش دانشگاهی دیگر سرفصل صحبت های خاکسار بود: به منظور ایجاد ارتباط مستقیم بین صنعت و دانشجویان و نخبگان تسهیلاتی برای دانشجویان قایل شده و از دانشجویان پلیمر برای حضور در نمایشگاه دعوت کرده ایم.

به گفته خاکسار ساعت ده صبح پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه نمایشگاه با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد. همچنین هیات هایی از کشورهای عراق و افغانستان به نمایشگاه دعوت شده اند. برگزاری نشست های تخصصی و کارگاهی از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه است.

خاکسار در پاسخ به بسپار از دعوت از مسوولان وزرات صنعت، وزرات نفت و نمایندگان مجلس برای حضور در افتتاحیه گفت. همچنین از وی در خصوص قرار دادن سرویس های اتوبوس و تاکسی منقش به بنر تهران پلاست در میادین شهر پرسش کردیم، مجری نمایشگاه تهران پلاست در پاسخ گفت: به دلیل عمومی نبودن نمایشگاه تنها با برخی از شهرک های صنعتی و مراکز دانشگاهی هماهنگ کرده ایم. همچنین در منطقه ای همچون اتحاد که تعداد زیادی از فعالان این صنعت وجود دارند در حال هماهنگی هستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم. علاوه بر این وجود مترو یک قابلیت خوب برای نمایشگاه است. نبود اغلب رسانه های تخصصی صنعت پلیمر و پلاستیک کشور دیگر سوال بسپار بود. پاسخ این بود: همه دعوت شده اند اما شاید تمایلی برای حضور نداشته اند.

رقابت همواره موجب ارتقا کیفی نمایشگاه ها می شود

اشاره به ایران پلاست یکی از سوالات مطرح شده در این نشست خبری بود. خاکسار با بیان اینکه تهران پلاست انشعابی از ایران پلاست نیست، افزود: نمی خواهیم بگویم رقیب ایران پلاست هستیم. اعتقاد داریم رقابت همواره موجب ارتقا کیفی نمایشگاه ها می شود. در این نمایشگاه تشکل ها دیده شدند. نگاه دولتی به آن ها وجود نداشت بلکه نگاه تعاملی بود. سیدی نیز تصریح کرد: تعدد نمایشگاه (البته نه به صورت افسار گسیخته) موجب بهبود کیفی و کمی خدمات نمایشگاهی می شود و غرفه دار انتخاب کننده خواهد بود.

سیدی ادامه داد: فاز یک نمایشگاه بهره برداری شده و با اتمام سایر فازها توانایی برگزاری چندین نمایشگاه همزمان و برگزاری نمایشگاه های بزرگ در فضای مسقف را خواهیم داشت. در واقع از ۱۵ سالن اکنون سه سالن فعال شده و ۱۲ سالن در حال ساخت هستند. موقتا برای نمایشگاه های بزرگ از فضاهای موقت برای کمک به فضاهای دایم استفاده می کنیم، مثلا چادرهای استاندارد که مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش هستند.

وی تصریح کرد قرارداد نمایشگاه با مجریان برگزاری به صورت حداقل سه دوره ای بوده و همچنین اعلام کرد که عقد قرارداد با چندین برند نمایشگاهی از جمله AMB آلمان برای برگزاری نمایشگاه در ایران در دستور کار است. 

 

شایان ذکر است اولین نمایشگاه تهران پلاست از تاریخ ۳۰ دی تا ۳ بهمن ماه  از ساعت ۱۰-۱۷ در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا