اخباراخبار ویژه

اختصاصی از ایران پلاست/ گفت و گو با محمد ایرانی قمی، مدیرعامل طراحی مهندسی سامان پلیمر: حضور در نمایشگاه به تبلیغ و دیده شدن برند کمک می‌کند

بسپار/ ایران پلیمر در ادامه گفت و گوها با مشارکت کنندگان هفدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست، خبرنگار ایران پلیمر با محمد ایرانی قمی مصاحبه ای داشت که در ادامه می خوانید.

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی سامان پلیمر در آغاز گفت: با بیش از ۲۰ سال پشتوانه علمی و تجربه عملی در تولید انواع گرانول و کامپاند PVC در سال ۱۳۸۱ این شرکت تاسیس و در راستای تحقق شعار کیفیت، ثبات و رضایت مشتری فعالیت خود را در عرضه PVC متمرکز کرد.

شرکت با تجهیز مجموعه خود به برترین خطوط ماشین آلات اروپایی (کراس مافای) در زمینه آمیزه سازی PVC، درحال حاضر توانایی تولید با ظرفیت اسمی ۲۰۰۰ تن در ماه از انواع کامپاندهای PVC مورد استفاده در صنایع خودرویی، ساختمانی، لوازم خانگی و … را با کیفیتی مشابه و بالاتر از نمونه های اروپایی دارد. چشم انداز شرکت این است که با به کارگیری پرسنل مجرب و همراه با امکانات و تجهیزات به روز جهت گام نهادن در مسیر توسعه اقتصادي و به دست آوردن بازارهاي جهاني گام برداشته و در صادرات نقش قابل توجهی ایفا کند.

امید است با تلاش بی وقفه پرسنل شرکت در مسیر تحقیق و توسعه روز به روز بتوانیم بر تنوع محصولات افزوده و در جهت رفع باور مصرف کنندگان به محصولات خارجی گامی موثر برداریم.

 

ایرانی در ادامه گفت: شرکت طراحی مهندسی سامان پلیمر هفدهمین دوره‌ای است که در نمایشگاه ایران پلاست حضور پیدا می‌کند. هدف از شرکت در این رویداد دیده شدن برند و جذب مشتریان جدید است. البته ما به اندازه ظرفیت تولید خود مشتری داریم با این حال همواره باید به دنبال مشتریان جدید بود، حضور در نمایشگاه به تبلیغ و دیده شدن برند کمک می‌کند و فرصتی برای ملاقات حضوری با مشتریان را فراهم می‌آورد.

همچنین هدف از شرکت در این نمایشگاه را می توان جذب مشتریان خارجی و تامین کنندگان ماشین آلات و مواد اولیه مهندسی دانست.

 

او در رابطه با وضعیت صنعت پلیمر و آینده آن در ایران نیز افزود: این کاملا بستگی دارد به شرایطی همچون سیاست‌هایی که دولت اعمال می‌کند. بالاخره بخش پتروشیمی کاملا در اختیار حاکمیت است و با تغییر نرخ ارز، تغییر نرخ خوراک و همچنین با تغییر هزینه‌های تولیدی که برای پتروشیمی ایجاد می‌کند، طبیعتا می تواند هزینه‌های آن ها را  بالا برده و سطح رقابت‌پذیری صنایع پایین دست را  پایین بیاورد ولی ما خوشبین هستیم که با افزایش تولید در حوزه‌ی پتروشیمی‌ها و فضای رقابتی‌تر، ما می‌توانیم با کشورهایی که با ایران در رقابت هستند مانند: سعودی، قطر، چین و اروپایی‌ها، رقابت کنیم.

 

ایرانی در پایان به خبرنگار ایران پلیمر گفت: در رابطه با وضعیت بازار صادراتی باید عرض کنیم که ما چون در حوزه‌ی پی‌وی‌سی کار می‌کنیم و امروز به علت کمبود در حوزه‌ی پلاستی سایزر PVC، رقابتهای غیر معقولی در کشور شکل گرفته است، در بازار صادراتی به شدت ضعیف هستیم و توان رقابت با بازار های صادراتی کشوری مثل ترکیه را نداریم. ولی خب به این صورت نخواهند ماند و طبیعتا با تصمیم های کلان در دولت محترم و با کمک انجمن های تخصصی شاهد تغییراتی خواهیم بود. در اینصورت ممکن است ما هم سهم بیشتری از بازار صادراتی را در اختیار بگیریم.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا