اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با دکتر فاطمه گوهرپی رییس انجمن ریولوژی ایران در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین المللی رئولوژی: خانه ای برای محققین چند رشته ای و میان رشته ای

بسپار/ ایران پلیمر هماهنگی برای انجام گفت و گو با خانم دکتر گوهرپی به دلایلی چند که برخی در کنترل هیچ کدام از طرفین نبود به تعویق افتاد و نهایتا در شب برگزاری سومین کنفرانس بین المللی رئولوژی منتشر خواهد شد.

 

دکتر گوهرپی معتقد است که انجمن رئولوژی ایران به واسطه ماهیت این دانش، خانه مشترکی برای مهندسان، فیزیکدان ها، شیمیدان ها و محققین بین رشته ای است. او به خبرنگار بسپار گفـت: با توجه به برگزاری کنفرانس های رئولوژی در سطح جهان، پس از تاسیس انجمن برآن شدیم تا با همکاری متخصصان این عرصه و با هدف افزایش و بالابردن و تبادل دانش در این حوزه برگزاری کنفرانس بین المللی رئولوژی را در ایران پایه ریزی کنیم.

گوهرپی: ما در سه سال متوالی توانستیم در دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر کنفرانس رئولوژی را در ابعاد ملی همراه با کارگاه های آموزشی از سال ۹۵تا 97 برگزار کنیم و در پی استقبال و موفقیت این رویدادها، در سال ۱۳۹۷ تقاضای عضویت در انجمن رئولوژی جهانی مورد موافقت قرار گرفت و در حال حاضر ما عضو فعال این انجمن هستیم که هر چهار سال یک بار کلیه رئولوژیست ها از سراسر جهان در کنگره ای توسط انجمن یاد شده شرکت می کنند و فضای بسیار مطلوبی برای تبادل اطلاعات است.

در سال ۱۳۹۸ اولین همایش بین المللی با مشارکت انجمن پلیمر و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در محل این دانشگاه برگزار شد.

در سال ۱۴۰۰با توجه به همه‌گیری کرونا به صورت مجازی و با مشارکت بیش از ۲۰سخنران بین المللی در دانشگاه صنعتی  امیرکبیر این کنفرانس را برگزار کردیم وامسال هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی در روزهای 21 و 22 آذرماه در پژوهشگاه پلیمر ایران و با مشارکت انجمن پلیمر ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر این رویداد را خواهیم داشت.

بسپار- میزان ارتباطات انجمن با سایر تشکل‌های علمی و صنفی داخلی و خارجی چگونه است؟

گوهرپی: در پی برگزاری کنفرانس ها و همایش های ادوار مختلف ما توانسته ایم همراهی افراد و تشکل های مطرح در این حوزه از دانشگاه های شناخته شده جهانی را چنانکه در برنامه کنفرانس می بینید، داشته باشیم. در کشور خود هم از حضور اساتید و گروه های آموزشی و علمی بهره مند هستیم و در واقع یکی از اهداف انجمن که ایجاد تعامل میان گروه‌های علمی در سراسر ایران و جهان بوده، محقق شده است.

در عین حال توانسته ایم در خلال برگزاری دوره‌های گذشته تعامل خوبی میان گروه های صنعتی مختلف از سراسر ایران با اساتید و محققان مطرح عرصه رئولوژی ایران و جهان را ایجاد کنیم.

بسپار-برنامه های آینده انجمن چیست؟

گوهرپی: از برنامه های آینده انجمن ایجاد یک کمیته صنعتی است تا بتوانیم شناخت بیشتری را در صنعت ایجاد کنیم و در حاضر بسیار خوشحال هستیم که صنایع پتروشیمی از دانش رئولوژی در راستای بهبود کیفیت محصولات بهره می برند و درخواست هایی هم برای برگزاری کارگاه توسط انجمن رئولوژی داشته اند.

بسپار- چه تعداد مقاله در این دوره ارائه خواهد شد؟سخنرانان ویژه و کلیدی از کدام دانشگاه ها هستند؟و چه کارگاه های آموزشی،نمایشگاه و…خواهید داشت؟

گوهرپی: در خلال این دوره برگزاری، حدود ۱۰۰مقاله برای ارائه داریم که از این تعداد ۲۰مقاله به صورت سخنرانی و حدود ۷۵مقاله به صورت پوستر ارائه می شوند. دو دوره کارگاه توسط محققان رئولوژیست دانشگاه اکرون و کارولینای شمالی برگزار خواهیم کرد. در این دوره نمایشگاه‌ی با حضور مشارکت کنندگان مختلف هم خواهیم داشت که شما را برای بازدید از آن دعوت می کنیم‌.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا