اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با مهدی سلیمی، مدیرعامل فرکوش رنگ پارس: اگر دولت ممنوعیت ورود مرکب را در دستور کار قرار بدهد، روند تولید داخل بهبود پیدا می کند

بسپار/ایران پلیمر مهدی سلیمی، مدیرعامل فرکوش رنگ پارس در نمایشگاه چاپ و بسته بندی (در مجموعه شهرآفتاب) به خبرنگار بسپار گفت: این مجموعه به منظور تولید تخصصی انواع مرکب‌های فلکسوگرافی پایه آب در سال 1391 شروع به کار کرد. ورود دانش ساخت این دسته از مرکب‌ها به صنعت کشور ثمره‌ی تلاش چندین ساله‌ی جمعی از مهندسین با تجربه‌ی صنعت مرکب‌های فلکسوگرافی و هلیوگراور بوده است. تولید این دسته از مرکب‌ها، به طوریکه قابل رقابت با نوع پایه حلال باشند، نیازمند علم روز و ماشین آلات پیشرفته بوده که متخصصان ما به آن دست یافته اند.
شرکت ما تولید کننده تخصصی مرکب های پایه آب، دوست دار محیط زیست فلکسوگرافی و روتوگراور در ایران است. حوزه تخصصی تولید ما تولید مرکب پایه آب بوده که در صنایع چاپ و بسته بندی مثل کاغذ و کارتن مورد استفاده قرار می گیرد و صنایع جدیدی که مرکب پایه آب را جایگزین مرکب پایه حلال کردیم شامل مرکب های گونی، صنایع پلی اتیلن و پلی پروپیلن است که برای اولین بار در ایران ارایه می شود. مزیت این نوع مرکب ها حذف حلال است که این امر باعث دوستدار محیط زیست شدن مواد می شود و در نتیجه هزینه تمام شده پایین تر می آید. مجموعه ما هر چاپی که در صنعت چاپ فلکسو وجود دارد را می تواند تولید و فرموله کند و مورد استفاده قرار بگیرد.
سلیمی ادامه داد: برنامه تحقیق و توسعه ما با توجه به نیاز بازار صورت می گیرد. در حال حاضر مطالعه ما بر روی پرایمر ها و ورنی ها در صنایع چاپ افست و همینطور مرکب های یووی است که بتوانیم با کیفیت خوب و با دانش داخلی دست به تولید بزنیم. این شکل از تولید هم امکان ارزآوری دارد و همچنین خودکفایی در این صنعت را به وجود می آورد.
ولی متاسفانه در بحث تامین ارز نیمایی با چالش مواجه هستیم. اگر دولت حمایت هایی در خصوص ممنوعیت ورود مرکب را در دستور کار قرار بدهد قطعا روند تولیدات داخلی بهبود پیدا می کند. موضوع بعدی افزایش نرخ ارز است که به این دلیل ما شرایط رقابت با رقبای خارجی خود مثل کشور ترکیه را نداریم حتی اگر کیفیت محصولات ما نسبت به آنها بهتر باشد.
در حال حاضر صادرات جزئی به عراق، افغانستان و پاکستان را داریم که این موضوع کیفیت محصولات ما را تضمین می کند. مشکل های بعدی در بحث عدم مشوق های مالیاتی ست که باعث می شود خود به خود صنایع تولیدی نتوانند آن رشد منطقی را تجربه کنند.
ما چندین سال در نمایشگاه چاپ و بسته بندی شرکت کردیم و توقع داشتیم که این نمایشگاه به صورت تخصصی در زمینه چاپ و بسته بندی باشد و سالن های بیشتری به این قضیه اختصاص پیدا کند. با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه های غرفه سازی توقع تبلیغات بهتر را داشتیم.
تلاش می کنیم به عنوان یک شرکت تولیدی نوپا سطح تولید مرکب ها را آنقدر بالا ببریم که صنایع داخلی را راضی نگه داریم و بتوانیم در بخش های تجاری رقابت های خوبی داشته باشیم.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره253 دوهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در نیمه آبان ماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا