اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با سعید زکایی، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری: ایران پلاست امسال به لطف تعاملات بهتر با بخش خصوصی، رویکرد مثبت تری دارد

بسپار/ ایران پلیمر در ادامه گفت و گو با نمایندگان تشکل های همکار در برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، سعید زکایی رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری به خبرنگار بسپار گفت: امسال ما از چندماه قبل شروع به رایزنی جدی با برگزار کننده نمایشگاه ایران پلاست کردیم. با توجه به تغییرات مدیریتی که در NPC اتفاق افتاده بود و اینکه شناختی از تشکل ها و صنعت پلیمر نداشتند، مدتی طول کشید تا نهایتا جلسات شورای سیاستگذاری با فراز و نشیب هایی شکل گرفت و برگزار شد. خوشبختانه همکاری خیلی خوبی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان توسعه تجارت و انجمن های اصلی ذینفع نمایشگاه، ایجاد شد و فکر می کنم این دوره نسبت به دوره های قبلی، تعامل بهتری با بخش خصوصی کرد. ضیغمی، ریاست سازمان توسعه تجارت هم توانست تعامل خیلی خوبی را مدیریت کند و در نهایت شاهد رویکرد مثبت تری در واگذاری بخشی از مسوولیت برگزاری نمایشگاه به بخش خصوصی در قالب تصمیم سازی، کمک به ایجاد محتوا و سیاست گذاری هستیم.

انجمن مستربچ و آمیزه های پلیمری هم در این فرآیند حضور بسیار جدی داشت. جلسات متعددی برگزار شد و بخش نسبتا بزرگی از نمایشگاه برای فعالین این حوزه تخصیص پیدا کرد. ما در جانمایی مشارکت کنندگان و سیاستگذاری غرفه ها با برگزارکننده همکاری بسیار خوبی داریم.

 

بیشتر بخوانید

 

در بخش بین المللی هم همکاری جدی در انتخاب و دعوت از گروه ها و هیات های تجاری، معرفی، تبلیغات و اطلاع رسانی در این خصوص در جریان است.

زکایی در خصوص تبیین نقش نمایشگاه های استانی گفت: فکر می کنم برگزاری نمایشگاه های استانی تخصصی صنعت پلاستیک در دوره های منظم با فواصل یک سال در میان، می تواند در رونق صنعت پلیمر مفید باشد. اما تعدد آنها علاوه بر هزینه زایی برای مشارکت کنندگان، بهره وری و خروجی را نیز کاهش خواهد داد.

او در بحث تلاش های انجمن برای کاستن از مشکلات مربوط به قطعی برق اعضای خود اضافه کرد: این بحث، مشکل خیلی بزرگی است و صدمه و ضرر جدی برای تولیدکنندگان دارد. وسط هفته یک روز به طور مرتب قطعی برق داریم که به کاهش تولید منتج می شود. بعضا ناچاریم روز تعطیل کار کنیم که علاوه برفشار زیادی که به نیروی انسانی می آورد، هزینه های تولید را هم خیلی خیلی زیاد می کند.

با نهادهای مختلف رایزنی داشته ایم. اما حرف دولت هم این است که برق کافی ندارد و اولویتش با تامین برق منازل است! درست برعکس کشورهای پیشرفته که سعی می کنند هزینه را مصرف کننده نهایی در جهت مدیریت و کاهش مصرف پرداخت کند و صنعت را کمک می کنند تا با قدرت کارش را توسعه بدهد. آنچه در ایران می بینیم اما این است که هر اتفاقی می افتد نهایتا صنعتگر باید هزینه آن را پرداخت کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا