اخبار

اختصاصی از ایران پلاست/ رسول حسن پور، مدیرفروش فن آوران شیمی: معرفی گرید جدید استئارات روی و پلی اتیلن وکس در نمایشگاه

بسپار/ ایران پلیمر رسول حسن پور، مدیرفروش فن آوران شیمی در گفت و گو با خبرنگار بسپار در آستانه ایران پلاست هفدهم گفت: شرکت دانش بنیان فن ‌آوران شیمی، تولید‌کننده افزودنی‌های پیشرفته‌ی پلیمریِ مورد نیاز صنایع پلیمر، پلاستیک و پتروشیمی‌ها است، که با دستیابی به دانش فنی روز و تکیه بر دانش نیروی انسانی خود، موفق به تولید محصولاتی با کیفیت و همسطح با بزرگترین و معتبرترین برند‌های اروپایی شده است.
در این نمایشگاه گرید جدید استئارات روی و همچنین پلی اتیلن وکس پودری معرفی خواهد شد.
او ادامه داد:  چشم‌انداز این شرکت بی نیاز کردن بازار داخل از واردات محصولات مشابه، صادرات تولیدات شرکت و  گسترش محصولات و حفظ ثبات کیفی آنها است.
محصولات این شرکت ‌هایتک و قابل استفاده در پتروشیمی‌های بزرگ است، بنابراین سعی داریم برای حضور بیشتر در بازارهای داخلی و نیز بازار بین‌الملل در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کنیم.
مهندس حسن پور در خصوص جایگاه صنایع پلیمر در اقتصاد کشور گفت: با توجه به داشتن منابع در حوزه نفت و پتروشیمی، اگر چه جایگاه صنعت پلیمر در کشور مناسب است ولی آن چه که می تواند باشد، نیست.
مقایسه با کشورهای دیگر نه تنها کمکی به صنعت پلیمر نمی کند، بلکه گاها گزارش دهندگان را مجبور به خلق آمار خلاف واقع میکند، تا این عقب افتادگی کمرنگ جلوه کند.
امروزه در کشور پذیرش جایگاه فعلی و پذیرش عقب ماندگی ما از رقبا برای همگان دشوار و برای مدیران دولتی عواقب دارد، از این رو گرفتار آمار غیر واقعی و یا ناقص هستیم.
گاهی راه حل ها  به قدری ساده و بدیهی هستند که گاها دیده نمی شوند، و یا صرفه با ندیدن آنهاست.
اول درک جایگاه فعلی، نه به مفهوم کنکاش در  میزان عقب ماندگی از رقبا، بلکه به معنای دیدن ظرفیتها و عملکردهای این بخش می تواند بسیار کمک کننده باشد.
دوم اختراع نکردن چرخ، و برخورد با مدیرانی که با برداشت غلط از موضوع خودکفایی، سرمایه سوزی به کشور را تحمیل می کنند. 
سوم استفاده از دانش جهانی برای درمان اقتصاد کشور، که البته نیاز است که اول بپذیریم نیاز به درمان وجود دارد.
چهارم نظارت دولت
حسن پور در پایان گفت: بازار داخل، بازار پویایی است، مجموعه فشارهایی که دولتها به تولیدکنندگان در طول سالیان گذشته وارد آورده اند، مدیران این حوزه را بسیار توانمند کرده است، اگر چه این توانمندی می توانست به جای عبور از موانع به توسعه و شکوفایی معطوف شود.
 بازار صادراتی بازاری است که مهمترین عاملش یعنی ثبات را نداریم، و باز هم با توجه به کرختی دولتها در سایر کشورها، فعالین اقتصادی آنها چابکی لازم را نداشته و درک درستی از اینکه قیمتها هر روز می تواند افزایش یابد حتی بر خلاف قیمتهای جهانی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا