اخبار

اختصاصی از ایران پلاست/ گفت و گو با آقای غضنفری، مدیر فروش گهر گرانول کویر: بازاریابی، نیازسنجی و مذاکره مستقیم با مصرف کننده نهایی از اهداف حضور ما در نمایشگاه است

بسپار/ ایران پلیمر مدیرفروش گهر گرانول کویر به خبرنگار ایران پلیمر گفت: این شرکت از سال 1396 شروع به کار تولید کامپاندهای پلیمری کرده و در تولید و صادرات آمیزه های پلیمری فعال بوده است.  یکی از مزیت های ما تولید کامپاند با مواد نو است و از مواد بازیافتی استفاده نمی کنیم. کارخانه ما در کرمان واقع شده و در روز 50 تن ظرفیت داریم.

آقای غضنفری در خصوص دلایل حضور این شرکت در نمایشگاه ایران پلاست گفت: علت غرفه گذاری ما در ایران پلاست مثل سایرین، بحث بازاریابی و پیدا کردن مشتریان جدید است. همچنین نیازسنجی کنیم که چه گریدهایی در بازار مورد نیاز است و مورد مصرف بیشتری دارد، چه گریدهایی صادرات بهتری دارند. دلیل دیگر ما امکان مذاکره با مصرف کننده نهایی و کارخانه دارها در نمایشگاه است و اینکه ببینیم همکاران در چه سطحی کار می کنند. رصد تولید برای ما مهم است.

 

وی در ادامه افزود: ما با چند چالش در صنعت پلیمر درگیریم. نوسان قیمت مواد اولیه و اینکه قیمت گذاری بر چه پایه و اساسی انجام می شود، واقعا برای ما معضلی است. اصولا قیمت های اعلامی پتروشیمی های داخلی با قیمت های جهانی در تعارض هستند و گاها قیمت های جهانی پایین تر است! این نوسانات قیمت باعث می شود که نتوانیم قیمت گذاری درستی داشته باشیم و نسبت به رقبای منطقه ای رقابت پذیری خود را از دست می دهیم.

در بحث صادرات هم داستان رفع تعهدات ارزی را داریم. من تولیدکننده با هزار و یک زحمت و بازاریابی، صادرات می کنم ولی نمی دانم باید خوشحال باشم یا ناراحت! چون با توجه به قوانین موجود در رفع تعهد ارزی بعضا صادرات کاملا ضرر است و هیچ توجیهی ندارد. شما می توانید سوال کنید از دوستان، نه فقط ما، و ببینید که تمام صادرات متوقف شده است.

مشکل دیگر در بحث گمرکات است. انتظار داریم مسیر کار راحت تر و سریع تر باشد. برای مثال یک کالایی در گمرک برای تعیین ماهیت پلمب می شود. بسیار هم خوب است. اما چرا نمونه را به نزدیک ترین آزمایشگاه همکار نمی فرستند و حتما باید برای تهران ارسال شود؟ اینکار خودش مستلزم 5 روز زمان است … من تولیدکننده چه حاشیه سودی دارم که هزینه خواب ماشین را هم بدهم و بقیه داستان ها. عملا انگیزه ای برای تولید و صادرات باقی نمی ماند و همانطور که می بینیم کم کم تعدیل نیرو، کاهش تولید و تعطیلی را در میان همکاران شاهد هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا