اخبار

اختصاصی بسپار/ مهرداد جعفری، مدیرعامل گروه راینه داران: به ایده ها و فرصت های تجاری کمک می کنیم تا تبدیل به کسب و کار شوند

بسپار/ایران پلیمر سید مهرداد جعفری مدیرعامل راینه داران در گفت و گو با خبرنگار این گروه رسانه ای گفت: ورود به عرصه تولید با احداث مجموعه ای دانش بنیان در زمینه ترکیبات فلزات گرانبها آغاز شد و در ادامه، راه اندازی مجموعه ای تولیدی در زمینه مواد شیمیایی تخصصی و بازیافت صنعتی با رویکرد صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی، گام نخست دهه سوم عمر این گروه خواهد بود.
از آغاز فعالیت شرکت ما 21 سال می گذرد. ما ابتدا در فرآیند مشاوره مهندسی مشغول بودیم که به مرور توسعه پیدا کرد و درحال حاضر یک گروه بین المللی هستیم و توانسته ایم در مناقصه های بیرون از ایران برنده باشیم و به لطف پشتیبانی همکاران و مشتریان در حال کار هستیم.

مجموعه راینه داران دو حوزه کاری دارد. یک بخش تجارت و تامین مواد شیمیایی و تجهیزات است و بخش دوم که اهمیت آن برای ما بیشتر است، تکمیل و پیشبرد پروژه هاست. در این بخش به ایده ها و فرصت های تجاری کمک می کنیم تا تبدیل به یک کسب و کار بشوند. به عنوان یک بخش خصوصی با نگاه اقتصادی این کار را پیش می بریم و تا امروز چند پروژه را با کمک همکاران تبدیل به بنگاه های اقتصادی کرده ایم. برای مثال تولید ترکیبات فلزات گرانبها بوده که اقتصادی و واگذار شده، در زمینه صنعت مدیریت پسماند هم فعالیت هایی صورت گرفته و پروژه های مختلفی دائما در جریان است که با دانش عمومی و یا اخذ مجوز های خارج از ایران در تکمیل و پیشبرد آنها همراهی می کنیم.

بخش های مورد فعالیت ما صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و معدن است. این حوزه ها پتانسیل ورود فناوری را دارند هرچند که این امر تا حدودی محقق شده ولی به نسبت بخش های دیگر جای کار زیادی دارد. فکر می کنم که ما با یک جهش تکنولوژیکی در ده سال آینده به خصوص در صنایع پایین دستی پتروشیمی روبه رو خواهیم بود چرا که اطلاعاتی که از شرکت های خارجی وجود دارد این است که به شدت به دنبال تولید فناوری هستند و امیدوارم کشور ما و مجموعه ما هم جایی در این جهش تکنولوژیکی پیدا کند.

ایران پلاست نمایشگاهی است که بین نمایشگاه های ایرانی معتبر است و درصنعت پتروشیمی و پایین دستی شناخته شده است. فکر می کنم در پتروشیمی این ظرفیت وجود دارد که برای سالهای آتی بعد بین الملل ایران پلاست پررنگ تر بشود تا بتوانیم برای انتقال دانش با شرکت های خارجی تعاملاتی داشته باشیم.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 240 ماهنامه بسپار که در نیمه مهر ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا