اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/گفت و گوی بسپار با آقای بیشه ای، رییس هیات مدیره پاک شیمی و مدیرعامل پیشروشیمی: بروکراسی در کشور سد راه تولیدکنندگان است

بسپار/ایران پلیمر در نمایشگاه ایران پلاست فرصتی دست داد تا گفت و گویی داشته باشیم با رییس هیات مدیره پاک شیمی.

بیشه ای: بیش از 23 سال از عمر فعالیت شرکت پاک شیمی می گذرد و شرکت موفقی بوده علی رغم تمام مشکلاتی که سر راه اکثر تولیدکنند‍‍گان و کار آفرینان بوده است.

خوشبختانه ما توانستیم با سرافرازی و موفقیت شرکت را سر پا نگه داریم و تولیدات بسیار خوبی را داشته باشیم. با توجه به دانش بنیان بودن و محصولات فناور و کیفی، بخش بسیار زیادی از بازار را در اختیار داریم. در حال حاضر چندین نوع تولیدات از افزودنی های پلیمر مانند انواع استاپ های پودری و خشک و مایع، نرم کننده ها که کاربردهای مختلفی دارند و جایگزین دی او پی که سمی است می شوند، پودرهای وکس و استئارات های فلزی که شرکت های بزرگ پتروشیمی مصرف کننده آن می باشند و با ما قرارداد دارند و بسیاری تولیدات جدید دیگر را در برنامه تولید داریم. خوشبختانه بازاریابی های ما و بازخوردی که از مشتریان می گیریم همیشه نظرات مثبتی را به همراه داشته است و در سال های آینده مطمنا باز هم توسعه خواهیم داد.

در خصوص نمایشگاه ها عرض کنم که ما به طور کلی در همه دوره های ایران پلاست شرکت کردیم و مهم ترین مزیتی که نمایشگاه دارد، دیدار دوستان مصرف کننده است که می توانیم نظراتشان را بگیریم و از تجربیاتشان استفاده کنیم و چهره به چهره آشنا بشویم. مصرف کنندگان جدید را می توانیم ببینیم و تولیدات جدید و دانش بنیان را معرفی کنیم. با شرکا و دوستان همکار دیدار و از تجربیات آنها می توانیم استفاده کنیم. خصوصا تجربیاتی در خصوص چگونگی رفع مشکلاتی که دولتمردان برای ما کارخانجات پیش می آوردند و متاسفانه علی رغم تمام شعارهایی که در رسانه ها می دهند که از تولید حمایت می کنند، اینطور نیست و با صدور انواع بخشنامه های متضاد در بانک ها و ادارات و ارگان های ذی ربط، ما و همه تولیدکنندگان را بامشکلات رو به رو می کنند. سیستم بروکراسی کشور یک سد راه بسیار سختی برای تولیدکنندگان شده ولی با این حال شرکت هایی که خیلی قوی هستند و می توانند به هر حال از این فضای کسب و کار غبار آلود و سنگلاخ ها بگذرند و ما سعی می کنیم با موفقیت پیش برویم.

در بحث نمایشگاه ها، در همه جای دنیا نمایشگاه های تخصصی مثل نمایشگاه آلمان و ایتالیا و … هر دو یا سه سال یکبار برگزار می شود و این که همه ساله بر گزار بشود از کیفیت کاسته می شود. و به نظر من البته بد نیست برای آشنایی و دیدار با دوستان اما مشکل عمده با نمایشگاه امسال مخصوصا جایگاه های غرفه دارها بود. شفاف و عادلانه پارامترهایی را مشخص نکردند. خیلی از شرکت ها معترض بودند و گله داشتند و از ما می خواستند که آن را مطرح کنیم.

در خصوص اقتصاد کشور، مشکلاتی هست که پاپیچ تولیدکنندگان است و درگیر آنها هستیم. ما تا وقتی که به طور جهانی فکر نکنیم و ارتباطات جهانی با بانک ها و مراکز علمی نداشته باشیم هرجقدر هم در نمایشگاه های خارج از کشور شرکت کنیم مانند عراق و روسیه و … باز با مشکلات عدیده ای چه ارزی و ریالی رو به رو هستیم. خیلی ما را جدی نمی گیرند به خاطر تجریم هایی که وجود دارد. باید این تحریم ها که برای صادرات و واردات مواد اولیه یک مشکل و معضل اساسی است رفع بشود. قطعا فکر می کنم که ما تا وقتی نتوانیم مسائل خود را جهانی کنیم هیچ وقت کشور نخواهد توانست روی پای خود بایستد.

کلام آخر
روی صحبتم با مسیولین کشور است، این مملکت فضای کار بسیاری دارد. کشور بکری داریم و خیلی خوب می توانیم در بازاهای چهانی با تولیدات و مزیت هایی که در کشور داریم عرض اندارم کنیم و ولی وقتی این تحریم ها هست متاسفانه جایگاه به خصوصی در کسب و کار چهانی نداریم و با بن بست های خیلی زیادی مواجه می شویم.  عملا باید جهانی باشیم تا بتوانیم صادرات و واردات داشته باشیم و ارزآوری برای کشور بکنیم. امروز سیستم بروکراسی کشور واقعا معضل اساسی است.

رقابت بین کشورها و تولیدکنندگان باعث می شود توسعه فناوری بیشتر پیش برود اگر ما بتوانیم در جهان راحت تر با تولیدکنندگان اروپایی مبادلات و تجارت داشته باشیم، می تونیم هم چهت با آنان پیش برویم ولی اگر در بازار جهانی نتوانیم حضور پیدا کنیم و حصور دائمی نداشته باشیم و کالاهای ما را به دلیل تحریم و عدم ارتباطات مالی نخرند، خود به خود عقب می مانیم و بسنده می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا