اخباراخبار ویژه

منتخبین و نشان داران امین‌الضرب در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند

بسپار/ ایران پلیمر هشتمین دوره مراسم اعطای لوح، نشان و تندیس امین‏‏‏‏‌الضرب روز سه‌شنبه گذشته با حضور فعالان بخش خصوصی، کارآفرینان، اساتید اقتصاد و اعضای اتاق‌های بازرگانی در تالار وحدت تهران برگزار شد. در این مراسم از خدمات کارآفرینانی که عمر خود را مصروف اعتلای کشور کرده‌اند با اعطای لوح و نشان تقدیر شد.
هشتمین دوره مراسم اعطای لوح، نشان و تندیس امین‌الضرب با حضور فعالان بخش خصوصی، کارآفرینان، استادان اقتصاد و اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد / علی محمدی/دنیای اقتصاد

هایده شیرزادی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه، به پاسداشت ۲۳سال ‌فعالیت در حوزه بازیافت و تولید کمپوست و حفظ محیط‌ زیست کشور، مسعود صرامی، بنیان‌گذار شهرک سلامت و سیتی‌‌‌‌‌سنتر اصفهان، محمد موسوی، بنیان‌گذار گروه بهداشتی فیروز، محمد اسماعیل قدس، رئیس هیات‌مدیره شرکت صنایع غذایی دلپذیر، رسول بیوک، بنیان‌گذار شرکت داداش‌‌‌‌‌برادر (آیدین)، مجید راهب، بنیان‌گذار شرکت تولید گلاب ایران و ربیع و فریدون مهبودی، بنیان‌گذار چندین مجموعه تولید دارو از جمله شرکت سیناژن، ۷کارآفرینی بودند که برنده نشان و لوح امین‌الضرب شدند.

همچنین در این مراسم دکتر مسعود نیلی، استاد اقتصاددانشکده مدیریت و اقتصاددانشگاه صنعتی شریف، به‌خاطر چهار دهه‌تلاش در عرصه آموزش و سیاستگذاری اقتصادی و مسعود خوانساری، مدیر برتر بخش‌خصوصی و رئیس اتاق بازرگانی تهران در دوره‌‌‌‌‌های هشتم و نهم و بنیان‌گذار مراسم کارآفرینی امین‌‌‌‌‌الضرب، نشان و لوح امین‌الضرب را دریافت کردند. رئیس اتاق تهران و برندگان جایزه این دوره از مراسم طی سخنان کوتاهی به بیان دغدغه‌های کارآفرینان پرداختند. فصل مشترک سخنان آنها، به رسمیت شناختن ظرفیت بخش‌خصوصی برای حل مشکلات و تزریق امید به جامعه بود. رئیس اتاق تهران به‌جایگاه تاریخی تجار در تحولات اجتماعی کشور اشاره کرد و از کارآفرینان به‌عنوان قهرمانان عرصه جنگ اقتصادی یاد کرد. همچنین مسعود نیلی ظرفیت‌های اقتصادی ایران را برشمرد و راه‌حل عبور از مشکلات اقتصادی کشور را شناخت درست سیاستگذاران از علت ابربحران‌ها و اصلاح روندها در سیاستگذاری اقتصادی دانست.

 

جایگاه تاریخی کارآفرینان

در ابتدای مراسم، محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق تهران با اشاره به تلاش‌های اتاق تهران برای بر‌‌گزاری سالانه این مراسم و تقدیر از کارآفرینان اظهار امیدواری کرد جایگاه کارآفرینان و فعالان اقتصادی که در صف اول مقابله با تحریم‌ها و توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور هستند، بهتر شناخته شود و از سنگ‌‌‌‌‌اندازی در مسیر فعالیت آنها جلوگیری شود. نجفی‌عرب در سخنان خود با اشاره به نقش تاریخی فعالان اقتصادی در تحولات اجتماعی ایران گفت: «مجلس وکلای تجار پیش از جنبش مشروطیت قدم به میدان گذاشت و مجلس اول مشروطه، با کمک و حمایت مجلس وکلای تجار و جامعه اقتصادی کشور تاسیس ‌‌‌‌‌شد. همچنین تنظیم فرمان مشروطیت و قرائت آن در خانه حاج محمدحسن امین‌‌‌‌‌الضرب و پرداخت هزینه اداره مجلس اول مشروطه توسط فرزند وی و صیانت و نگهداری از نهال دموکراسی ایرانی توسط جامعه تجار و کارآفرینان تهرانی، سندی دیگری بر تکمیل و تایید این مدعاست. بر همین اساس اتاق بازرگانی، اکنون خود را نهادی تاریخ ساز و صاحب گفتمان می‌داند و به‌‌‌‌‌درستی داعیه آن را دارد که در سراسر ۱۴۰ سال‌گذشته، همواره منافع ملی را بر هر اصل دیگری ترجیح داده‌است.» او افزود: «تاریخ جامعه کارآفرینی به همگان آموخته که فعالان اقتصادی هیچ‌گاه خود را از مسیر حل و فصل بحران‌های ملی کنار نکشیده‌‌‌‌‌اند.

 

دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا