اخبار

مهدی بدلی، نکوسازپلیمر صنعت آریا: برگزاری مطلوب ایران پلاست به نفع همه در صنعت پلاستیک است

بسپار/ ایران پلاست مهدی بدلی، مدیرعامل شرکت نکوساز پلیمر صنعت آریا در گفت و گو با خبرنگار بسپار می گوید: این شرکت نماینده رسمی و انحصاری شرکت Shanghai Jwell، ICMA San Giorgior ایتالیا، hansweber آلمان، دکتر کولین، econ اتریش و Ct System ایتالیا است.

اگر شرایط ثبات داشت، نمایشگاه می ­توانست رشد بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد. سال گذشته شاهد حضور پاویون ­های کشورها و شرکت­های معتبر بودیم که به نمایشگاه اعتبار می­بخشند و به این دوره بسیار امیدوار بودیم. اما متاسفانه با اتفاقاتی که خارج از اختیار نمایشگاه است و در سطح سیاست­های کلان کشور اتفاق افتاد، با کاهش قابل توجه  شرکت کنندگان خارجی مواجه هستیم. سال گذشته مسه دوسلدورف که مسوولیت جانمایی شرکت­های اروپایی را داشت حدود سه هزار متر مربع فضا رزرو کرده بود که امسال تا جایی که من اطلاع دارم به 1500 متر –یعنی تقریبا نصف  میزان سال گذشته- تقلیل پیدا کرده است. شرکت­های همکار ما نیز بعد از اعلام تحریم­های مجدد از آلمان، فرانسه، ایتالیا و غیره از حضور در نمایشگاه صرف نظر کردند. چرا که وقتی در قدم اول در نقل و انتقالات حواله ­های ارزی مشکل وجود دارد و عملا روابط تجاری برقرار نیست، حضور در نمایشگاه برای شرکت­های خارجی بیهوده خواهد بود. علاوه بر آن بی ثباتی بازار به این موضوع دامن می­زند. بنابراین جایگاه نمایشگاه در سطح منطقه پایین تر آمده. هرچند سال گذشته ثابت کرد شاخص­ها رو به صعود است و در حال جبران کاستی­های گذشته است، اما مجموعه ­ای از عوامل خارجی باعث شد نمایشگاه نتواند به اهداف مورد نظر دست یابد.

ما جزو اسپانسرهای نمایشگاه هستیم وغرفه ­ی ما در مرکز سالن 38 در سالن شرکت­های اروپایی قرار دارد. 

وی افزود: متاسفانه سال­های قبل، تشکل­ها و انجمن ها با نمایشگاه به مشکل خوردند و آن را تحریم کردند. ضرر این تحریم را خود ما اعضای انجمن­ها دیدیم و علاوه بر تحریم­های خارجی، تحریم های داخلی را صحیح نمی­دانم. در حال حاضر با توجه به شرایط کشور و باری که به همه­ ی ما تحمیل می­شود با لجبازی و عدم همکاری، ابتدا خودمان ضرر خواهیم کرد و باید اتحاد را حفظ کرد. ایران پلاست مهم ترین نمایشگاه داخلی برای صنعت پلاستیک کشور است و برگزاری مطلوب­ آن برای کل صنعت مفید خواهد بود. مشکلات و عدم تفاهم­ها باید با مذاکره حل شود نه تحریم و تهدید و امثال آن.

صنعت پلیمر و پلاستیک ایران به ارز وابستگی بسیاری دارد. چه در بحث ماشین آلات و چه در مواد اولیه. زمانی که هر روز یک آیین نامه و سایت جدید برای تخصیص ارز شروع به کار می کند، ریسک سرمایه گذاری بالا می­رود و سرمایه گذار ترجیح می­دهد تا رسیدن به ثبات نسبی دست نگاه دارد.

امیدوارم شرایط زودتر به ثبات رسد و مسیری که پیش رو گرفته شده برای صنعت پلاستیک کشور به پایین دستی نفت و پتروشیمی که صنعت مادر کشور است مسیر مطلوبی نیست. این وضعیت به نفع هیچکس نیست و نباید به دنبال تصمیمات یک شبه و ناگهانی بود. باید قبل از اینکه بحرانی عظیم گریبانگیر صنایع کشور شود تصمیمی پایدار و مناسب گرفته شود.

 

غرفه این شرکت در سالن 38 واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا