اخبار

گفتگوی بسپار با ناهید هاشمی مدیرعامل هلدینگ پارس هرماس: تشکل های پلاستیک بسیار ضعیف عمل می­ کنند/ عملا با ریزش شدید تولیدکنندگان رو به رو خواهیم بود

بسپار/ ایران پلیمر مهندس ناهید هاشمی مدیرعامل و رییس هیات مدیره ی هلدینگ پارس هرماس، تولید کننده ی ظروف بسته بندی پلاستیکی و مواد بهداشتی در گفتگو با خبرنگاربسپار از عدم حضور خود در نمایشگاه ایران پلاست و شرایط اقتصادی کشور می گوید.

ناهید هاشمی در گفت و گو با خبر نگار بسپار از حضور شرکت پارس هرماس در نمایشگاه توانمندی های شرکت های سازمان صنایع  کوچک خبر داد: این نمایشگاه 21 تا 23 مرداد  ماه در  مصلای تهران برگزار می شود در این نمایشگاه برترین های کشور حضور خواهند داشت.

وی از محصولاتی که در نمایشگاه عرضه خواهند کرد گفت: محصولات جدیدمان را هم در بخش پلاستیک و هم در بخش آرایشی و بهداشتی در این نمایشگاه ارایه خواهیم کرد. حدود 55 نوع محصول جدید خواهیم داشت که خاص ترین آن ها روغن شتر مرغ است. پروانه واحد تحقیق و توسعه شرکت را اخذ کردیم و قصد داریم گواهی دانش بنیان را نیز دریافت کنیم. توانستیم فرمولاسیون مواد آرایشی را برای اولین بار در ایران بر روغن شترمرغ پیاده سازی کنیم که هم کاربرد درمانی و هم آرایشی دارد.

البته  از مزایای شرکت ما عدم استفاده از نمک و به کارگیری مواد طبیعی و غیر مضر است. مانند عصاره  گوار که برای نرم کننده استفاده می­شود و کیفیت را افزایش می دهد.

 در بخش پلیمر نیز بسته بندی های جدیدی برای مواد شیمیایی، آرایشی-بهداشتی ارایه کرده ایم. از لحاظ قیمتی محصولات ما نسبت به رقبای خارجی ارزانتر و با کیفیت بالاتر و رقابتی عرضه می شود. 

وی از میزان رضایت خود در نمایشگاه سال گذشته ایران پلاست گفت: سال گذشته در نمایشگاه ایران پلاست نیز حضور داشتیم اما مهم ترین فاکتورها در نمایشگاه که همان میزان بازدیدکننده و بین المللی بودن آن است ضعیف بود. در صورتی که تحریم­ های جدید در آن زمان وجود نداشتند و این موضوع ناشی از سوء مدیریت داخلی بود. بنابراین برایمان جذابیتی ایجاد نکرد.

نمایشگاه امسال ایران پلاست هم می تواند ضعیف باشد، به علت کاهش هزینه ها و اینکه تمامی شرکت ها در این مقطع در فکر ایجاد تعادل بین قیمت تمام شده و قیمت مواد اولیه و … هستند. در واقع خزانه کشور خالی است و ثبت سفارش ها متوقف شده بنابراین باید بر اساس فرمولاسیون های داخلی، بومی و آنچه در داخل امکان تولید دارد انجام بپذیرد.

از طرفی می ­تواند قوی باشد چرا که عمده توجه به خصوص در شرایط کنونی بر تولید داخل خواهد بود.

وی از نقش تشکل ها در برگزاری نمایشگاه گفت: تشکل های بخش پلاستیک البته بسیار ضعیف عمل می­کنند انجمن ملی نیز به همین ترتیب. انجمن های تهران که تقریبا فراموش شده هستند. در انجمن البرز نیز نتوانستیم عضوگیری چشمگیری داشته باشیم. تعریف خاصی از نقش تشکل های پلاستیک نمی توانم داشته باشم.

هاشمی از شرایط تامین مواد اولیه و تحریم ها می گوید: قیمت مواد اولیه پلی اتیلن و PET که در محصولات ما کاربرد دارد در چند ماهه اخیر به چندین برابر رسید و قیمت تمام شده را بسیار افزایش داد. بورس به دلیل محدودیت های خاص فقط به کسانی اجازه خرید می­دهد که سال گذشته سفارش خود را ثبت کرده باشند. قیمت PET وPE  چند برابر شده و در مواد شوینده نیز افزایش قیمت مواد اولیه خارجی به سه الی چهار برابر رسید. این در حالیست که  هنوز تحریم اصلی انجام نپذیرفته و باید انتظار شرایط سختی را داشته باشیم. بسیاری از شرکت های آرایشی و بهداشتی با افزایش 40 درصدی قیمت رو به رو خواهند بود و اکنون توانایی عرضه هم ندارند به این دلیل که لیبل و  کاغذ در بازار کمیاب شده است. عملا با ریزش شدید تولیدکنندگان رو به رو خواهیم بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا