اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ آنچه اینجا در K2022 در حال نمایش است/ Battenfeld-Cincinnati: امروز و آینده فناوری در اکسترودرها سامانه های تمام خودکار دیجیتالی است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر تغییرات سریع محصول مدت‌هاست که در تمام بخش‌های پردازش پلاستیک به امری عادی تبدیل شده است. اکسترودرها باید به درخواست‌های مشتری پاسخ دهند، بتوانند سفارش‌های کوچک و بسیار کوچک را پردازش کنند و زمان راه‌اندازی و تمیز کردن را به حداقل برسانند تا از نظر اقتصادی قابل استفاده باشند. به گفته battenfeld-cincinnati دقیقاً این الزامات است که آنها می‌خواهند به آن پاسخ دهند و اجزای اتوماسیون مناسب را ارائه دهند. سیستم تغییر ابعاد سریع (FDC) برای اکستروژن لوله ایجاد شده است که با آن می‌توان ابعاد لوله را در طیف وسیعی از قطرها در طول تولید مداوم تنظیم کرد. با لمس یک دکمه، شکاف جرمی روی سر لوله و همچنین در تمام واحدهای پایین دست، از واحد کالیبره تا واحد خنک کننده، تا دستگاه حمل و نقل و برش خودکار تغییر می‌کند. علاوه بر عملیات ساده بدون تنظیم وقت گیر، کاهش مقدار ضایعات تولید هم به شدت کم می شود.

همچنین برخی از کمک‌های روزمره آنلاین برای خطوط اکستروژن فیلم و ورق وجود دارد که عملکرد اکسترودر و اجزای آن را برای فرآیند تولید بسیار آسان می‌کند. به گفته این شرکت، این مساله به ویژه برای سیستم‌های پیچیده چند شیفتی مفید است و تنها یک اپراتور برای بهره‌برداری از خط کافی است!

این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود و ضایعات راه اندازی را کاهش می‌دهد که به پایداری کمک می‌کند. علاوه بر این، battenfeld-cincinnati یک ماژول برای سیستم‌های اکستروژن فیلم توسعه داده که به طور خودکار ضخامت فیلم انتخاب شده را هنگام تغییر محصول تنظیم می‌کند. سرعت خط و سایر موارد بدون نیاز به دخالت اپراتور تنظیم می‌شود. ماژول دیگر برای تولید محصولات نیمه تمام صاف شده، سیستم جبران رول است. تولید رول ممکن است نیاز به تغییر در دمای رول داشته باشد که به ناچار منجر به حداقل تغییر در قطر رول نیز می‌شود. سیستم جبران غلتکی، این تغییر را تصحیح می‌کند و تنظیم مجدد خودکار مداوم شکاف رول را بر عهده می‌گیرد.

در پردازش PVC، Autostop خود را برای شستشوی نیمه اتوماتیک اکسترودر و ابزار ثابت کرده است. این فرآیند توسط اپراتور بر روی کنترل اکسترودر آغاز می‌شود. در این فرآیند، دوز مواد تولیدی متوقف شده و فشار جرم در نوک پیچ کنترل می‌شود. به محض اینکه فشار از حد تعیین شده پایین آمد و اکسترودر خالی شد، سیستم دوز برای مخلوط تمیز کننده راه اندازی می‌‌شود و از قیف ماده دوم بارگزاری می‌شود تا زمانی که فقط مخلوط تمیز کننده از ابزار خارج شود و اکسترودر بتواند خاموش شود. همچنین برای اکستروژن PVC،battenfeld-cincinnati  جریان ثابت را توسعه داد، راه حلی برای به حداقل رساندن نوسانات فشار که همیشه در اکسترودرهای دو مارپیچ غیرهمسوگرد رخ می‌دهد. جریان ثابت به طور مداوم فشار را در نوک پیچ و اختلاف فشار را در یک دور پیچ اندازه گیری می‌کند؛ سپس سرعت پیچ را در یک دور پیچ تغییر می‌دهد به گونه‌ای که اختلاف فشار تا آنجا که ممکن است متعادل شود. این امر نوسانات فشار و در نتیجه ضربان‌های جریان مذاب را به حداقل می‌رساند که به نوبه خود کیفیت محصول نیمه تمام بهتر را تضمین می‌کند.

دکتر هنینگ استیگلیتز می‌گوید: «علاوه بر ماژول‌هایی که کار را در تولید روزمره آسان‌تر می‌کنند، ما همچنین دوباره عملکرد کنترل را اصلاح کرده‌ایم و ویدیوهای متحرکی را پیاده‌سازی کرده‌ایم که کمکی مستقل از زبان برای هر اپراتور ارائه می‌کند.»

دکتر هنینگ استیگلیتز، مدیر ارشد فناوری شرکت Battenfeld-Cincinnati می‌گوید: حتی اگر سیستم اکستروژن کاملاً خودکار همچنان موضوعی برای آینده باشند، ما در حال حاضر هم بسیاری از ماژول‌های هوشمند را ارائه می‌دهیم که تولید روزمره را آسان‌تر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا