مقالات

آینده تحقیق و توسعه از طریق یک پلت فرم ابری و برون سپاری

بسپار / ایران پلیمر صنعت رنگ و پوشش نزدیک به چندین دهه است که فعالیت دارد. اگر این صنعت روند مناسب و رو به رونقی را طی می کند دلیل خوبی برای جستجوی راه هایی برای بهینه سازی وجود دارد. با تکیه بر این اصل که بهینه سازی طبق تعریف یک قدم به سمت جلو است، مطالعات اخیر نظر بر این امر دارند که برای حفظ این صنعت به همین اندازه موثر، در عین حال همراه با ساده سازی فرآیند تحقیق و توسعه، حفظ همزمان سرمایه و مواد و مصرف بهینه تر و بهتر ، مسیر نوینی وجود دارد. نکته مهم، دیجیتالی کردن تحقیق و توسعه است.
این کار با استفاده از یک پلت فرم مستقل فنی و مبتنی بر داده های ابری (cloud based) آغاز می گردد که یک پایگاه داده از مواد اولیه را با یک “آزمایشگاه مجازی” ترکیب کرده و پژوهشگران می توانند قبل از ورود به آزمایشگاه واقعی، بطور عملی آزمایشات خود را انجام دهند. این روش نوین در حال حاضر موجود بوده و توسط شرکت های پیشرو بکار گرفته می شود.
در این مقاله به بررسی نتایج مطالعات جدید می پردازیم. کلید تغییر از رویکرد قدیمی که با کار تکراری و دستی و اداری انجام می شود، متفاوت است. بر خلاف روش های سنتی و متداول، راه بهتر پیش رو ، راه حل مدرن تر از طریق برون سپاری داده های ورودی و آزمودن فرمولاسیون حاصل از فناوری اطلاعات و ارتباطات د محدوده پایداری در فضای ابری است، که ما آن را “توانمندساز فنی” خواهیم نامید: نرم افزاری سه قسمتی و به روز نگه داشته شده با اطلاعات کامل و قابل استفاده و اطلاعات ایمنی در مورد هزاران ماده اولیه. این پایگاه داده نیاز به قرارگیری در برنامه ای دارد که امکان انجام آزمایش های مجازی را فراهم آورده و به محدودتر کردن تعداد آزمایش های واقعی و کامل مورد نیاز در مقیاس آزمایشگاهی برای تبدیل یک محصول جدید مناسب از مرحله ایده به بازار فروش، با کاهش چشمگیر کار اضافی بیهوده، کمک می کند. در این تحقیق از چنین توانایی فنی، موسوم به دشیمیدان کامل (Allchemist) استفاده شده است تا هم اثربخشی آن و هم نتیجه ای که استفاده از چنین گزینه ای بر بخش های توسعه و تحقیق پوشرنگ و پوشش دارد را آزمایش کند. 

طرح مسئله
ورود داده ها یک کار ضروری اما نامطلوب برای بخش های تحقیق و توسعه است. داده برگ های فنی و ایمنی، که بصورت معمول یا به صورت نسخه های چاپی یا به صورت پی دی اف ارسال می شوند ، نامناسب بوده و نیاز به ورود تعداد زیادی داده و بروزرسانی مداوم دارند. این کار اغلب توسط افراد متخصصی انجام می شود که بیشتر وقت خود را صرف تایپ کردن در این صفحات اطلاعاتی می کنند، در حالی که می توانند با استفاده از استعدادهای خود برای تحقیق و توسعه ، سود بیشتری برای پایگاه های خود داشته باشند. نرم افزار فنی “توانمندساز فنی” با استفاده از برون سپاری داده ها ، این مراحل وقت گیر و انرژی بر را ساده کرده و نیاز به درخواست ، جمع آوری ، ورود و بررسی دستی داده ها و اطلاعات ایمنی توسط کارکنان تحقیق و توسعه را از بین می برد. در واقع، این نرم افزار وقت پژوهشگران را برای انجام کارهایی که در آن برتری دارند اززز جمله ارتقا محصولات جدید آزاد می گذارد. بنابراین ، مؤلفه ورود داده های مسئله از طریق برون سپاری حذف می شود ، و نتیجه آن یک پلت فرم مهیا کننده فنی داده است که اطلاعات ایمنی و فنی کامل و به روز شده را در مورد هزاران ماده اولیه ارائه می دهد. سپس مرحله دوم در روند ساده سازی انجام می شود. اطلاعات موجود در این نرم افزار فنی اجازه می دهد تا “آزمایشات مجازی” با موضوعاتی مانند خطرات آمیختن مواد اولیه جدید ،  قیمت و غیره ، بصورت زنده در نرم افزار محاسبه شوند. این امر به پژوهشگران این اجازه را می دهد تا بدون آنکه واقعاً وارد آزمایشگاه شوند و از وقت و مواد غیرضروری استفاده کنند نتایج مورد نظر خود را به دست آورند.

 

مترجم: مهندس نیوشا علیا-دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی رنگ-پژوهشگاه رنگ

 

(ادامه دارد …)

 

متن کامل این مقاله را که در شماره   203 ویژه نامه پوشرنگ در پایان شهریورماه  منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا